آخرین اخبار
کد مطلب: 80422
گرماي شديد مردان را عقيم مي‌کند
تاریخ انتشار : 1393/06/03 09:40:55
نمایش : 2550
دبير انجمن ناباروري ايران، استفاده طولاني مدت و ۴۰ درجه از پکيج را عاملي براي ايجاد اختلال در نطفه سازي مردان و بروز عقيمي در آنها عنوان کرد و گفت: قرار گرفتن مردان در هواي بسيار گرم نيز باعث خطر عقيمي و بچه دار نشدن آنها مي‌شود.
به گزارش سلام لردگان، سيد جليل حسيني دبيرانجمن ناباروري ايران اظهار داشت: استفاده از پکيج تا زماني که ماده سمي را وارد بدن نکند براي کليه، مثانه، پروستات هيچ عارضه اي را در پي ندارد اما گاهي اين رخ مي دهد.

وي با بيان اينکه قرار گرفتن در معرض هواي بسيار گرم مي‌تواند براي مردان مضر باشد، افزود: اگر مردان در محيط هاي بسيار گرم مانند نانوايي مشغول به فعاليت باشند خطر عقيمي و بچه دار نشدن آن‌ها را تهديد مي‌کند.

حسيني در ادامه تصريح کرد: قرار گرفتن مردان به مدت طولاني در معرض گرماي ۴۰ درجه پکيج نيز مي‌تواند موجب بروز اين عارضه شود.

وي با بيان اينکه زنان و مردان سهم برابري در ميزان ناباروري دارند، گفت: در زنان نطفه در داخل بدن و در دماي ۳۷ درجه به خوبي نگه داري مي‌شود اما چون اين ارگان در خارج بدن مردان قرار دارد، بنابراين حفظ دماي آن (زير۳۷) بسيار حائز اهميت است.

دبير انجمن ناباروري ايران در پايان خاطرنشان کرد: حفظ دماي زير ۳۷ درجه براي مردان در تمامي نقاط کشور حائز اهميت است و به نوع وضعيت آب و هواي منطقه هيچ گونه ارتباطي ندارد.

 
مرجع : تسنيم
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس